0. klasse

Et spirende talent

Skolestart er begyndelsen på et helt nyt liv. En ny hverdag, nye omgivelser og nye venner. Det er overvældende, men også spændende for de små. For nysgerrigheden og den medfødte lyst til at lære er stor. På NGG er 0. klasse derfor tilrettelagt, så den naturlige motivation til at lære bliver stimuleret yderligere – og ikke mindst overlever mødet med skolen.

Børn er forskellige. Nogle børn udvikler sig meget hurtigt, mens det for andre kan tage lidt længere tid. Vi ser hvert barn som et selvstændigt individ, og der er derfor tid, opmærksomhed og god plads til den enkelte. Det er nemlig vores opgave at hjælpe alle de små spirende talenter til at vokse. Præcis som det altid har været ånden på NGG.

Som privatskole har NGG friere rammer end andre skoler, og vi tager børnenes sociale og faglige udvikling alvorligt lige fra starten. For os er grundskolen ikke en færdig uddannelse, men derimod en forberedelse til videre uddannelse.

Vi har derfor allerede fra 0. klasse skemalagt undervisning i følgende fag:

• Dansk
  • Matematik
  • Natur & teknik
  • Engelsk
  • Musik
  • Billedkunst
  • Idræt
  • Svømning

Så det er både dedikerede pædagoger og lærere fra NGGs grundskole, der gennem leg og læring ruster børnene til et meningsfuldt skoleliv og livsduelighed generelt.

Sammen med forældrene ønsker vi at tage ansvaret for at bringe de små hoveder trygt og godt gennem 0. klasse, så de er motiverede og klar til mange års skolegang. For det er NGGs mål at løfte alle elever til toppen af deres potentiale. Sådan er traditionen, og den holder vi fast i.