Livet på skolen

Livet på gymnasiet er aldrig kedeligt. Her er en fantastisk stemning, et hav af spændende arrangementer og hyggelige traditioner, der gør dine gymnasieår helt unikke. Alle kender alle, og du får stærke venskaber for livet.

Hos os bliver du taget imod med åbne arme.

Når du starter på NGGs gymnasium eller HF, vil du hurtigt blive en del af vores unikke fællesskab. Dine tutorer har skræddersyet et introforløb for alle nye elever, og vi sørger for, at du får en god og sjov start på NGG. Vi vil også hjælpe dig med at få etableret venskaber i din nye klasse og på tværs af klasser og årgange. Vi glæder os meget til at lære dig at kende.

Der sker altid noget på NGG. Arrangementer, fester og traditioner gør dine gymnasieår hos os helt uforglemmelige.

At studere på NGG er meget mere end undervisning. Vi elsker gode fester, caféaftener, biografture, koncerter og andre sociale arrangementer. Hvert år i marts afholdes en fælles gallafest for gymnasiet, hf og 10. klasse. Det er en fantastisk hyggelig fest med både middag, underholdning og Les Lanciers, som vi lover dig, at du nok skal lære.

I begyndelsen af skoleåret inviteres alle til NGGs store idrætsdag med blandt andet foldbold og volley, og i januar afholdes NGGs gymnasiemesterskab i indefodbold. Mesterskabet er for alle, også de der ikke er aktive fodboldspillere. Til finalerne om eftermiddagen er der café, hygge og god stemning bag målene.

På NGG har vi både åbne fester, hvor du kan invitere venner med, og lukkede fester kun for NGGs elever. Det er eleverne selv som arrangerer de mange fester og caféer, der ofte har sjove temaer og kreative indslag.

Vigtige sportskampe bliver selvfølgelig også prioriteret højt. Her samles de, der vil, foran storskærmen med spænding, flag og kampråb.

Efter de sidste eksamener i 3.g eller 2.hf, fejres vores nyudklækkede studenter med huepåsættelse og festlig dimission og vogntur.

På NGG elsker vi at rejse, undersøge og opleve. Derfor er studieture noget helt specielt hos os.

Umiddelbart efter at du er startet i gymnasiet, inviterer NGG dig på en 3-dages introtur. På turen bliver du rystet godt sammen med dine nye klassekammerater, og ud over sociale aktiviteter vil dine nye lærere stå for at kick-starte din faglige rejse.

En anden af de mest populære traditioner på NGG er rejsen i uge 4 til Norge for alle 1.g’ere. Traditionen går helt tilbage til første årgang fra 1986. Mange elever deltager uden nogensinde at have haft ski på fødderne. Alligevel kommer langt de fleste hjem som skiløbere, der kan tage selv de sværeste pister. På turen får du undervisning ud fra dit niveau, og der kan løbes både alpin, snowboard og langrend. Der afvikles sjove NGG-mesterskaber i slalom og hop, og om aftenen er der hyggelig fællessamling, hvor vi synger og optræder for hinanden.

I 2.g kommer du på en spændende studierejse til en destination, der giver mening i forhold til din studieretning. Vi mener, at motivationen for at udforske, undersøge og lære bliver større når studieturen går til et spændende sted.

Er man en af de heldige, kan man i 3.g komme på endnu en studierejse med fx sit samfundsfagshold til Bruxelles, spanskholdet til Nordspanien, latinholdet til Rom eller engelskholdet til London.

På NGG gør vi alt hvad vi kan for at tilbyde alle de spændende valgfag som vores elever ønsker.

Da vi er et privat gymnasium, er vi nemlig ikke bundet af, at der mindst skal være syv elever pr. valgfag. Af og til har vi faktisk valgfagshold med kun en eller to elever. Afhængig af din studieretning kan du vælge imellem en række forskellige fag og niveauer og dermed være med til at forme din egen faglige profil inden for det, der interesserer netop dig. De første valg handler om, hvilket 2. fremmedsprog du gerne vil lære eller blive bedre til. Her tilbyder vi både Tysk, Fransk og Spansk. Du skal også vælge et kunstnerisk fag som enten er Musik, Billedkunst eller Mediefag. På nogle studieretninger kan du også vælge fag som Astronomi, Psykologi, Erhvervsøkonomi eller Kinesiske områdestudier. Mulighederne er mange, og vores studievejledere hjælper dig med at træffe de helt rigtige valg.

Alle elever skal udvikles til at nå netop deres fulde potentiale. Derfor tilbyder NGG specielle faglige tilbud til de ekstra ambitiøse og talentfulde elever.

Vores gymnasium er et sted for alle, også dig der kan og vil endnu mere. Derfor er der mange tilbud som kan udfordre nuværende og kommende talenter med særlige interesser for sprog, naturvidenskab eller andre af gymnasiets spændende fag. Dette kan være en god start på et liv som universitetsstuderende i Danmark eller udlandet.

NGG deltager også i ”Akademiet for Talentfulde Unge” som du kan indstilles til, hvis du er blandt de fagligt stærke. Følger du modulerne i alle tre gymnasieår får du et velfortjent diplom udstedt af Undervisningsministeriet.

Har du en forsker eller opfinder gemt i dig, kan du deltage sammen med andre af landets gymnasieelever i ”Projekt Forskerspirer” eller ”Unge Forskere”, hvor NGG elever har vundet mange flotte priser. Vi er også medlem af ScienceTalenternes Gymnasienetværk, der giver dig mulighed for at deltage i mange spændende foredrag og projekter.

Vi ønsker at give tilbud til dig, der er talentfuld og som vil yde en indsats for at blive endnu dygtigere!

NGG er et selvejende gymnasium, hvor elevernes idéer hurtigt bliver til handling.

Derfor har vi også et meget aktivt og indflydelsesrigt elevråd, der er med til at gøre din tid i gymnasiet endnu bedre. Alle har mulighed for at være med i elevrådet, hvis man bliver valgt ind af sin klasse. Elevrådet har en tæt relation til lærere og ledelse, og derfor går der ikke lagt til fra en god idé opstår, til at den er ført ud i livet. Vi er et privat gymnasium, og det betyder også, at vi selv bestemmer hvordan vi vil bruge vores ressourcer. Derfor kan også du være med til at udvikle gymnasiet i den retning du ønsker.

Kombiner din uddannelse med din sports- og musikinteresse.

Er du talentfuld inden for sport eller musik? På NGG har du rig mulighed for at udvikle dine talenter samtidig med, at du tager din uddannelse på normeret tid. Ordningerne kalder vi SportsCollege og Music Academy. NGG stiller elitetrænere og dygtige veluddannede musikpædagoger til din rådighed, og du får hjælp til at prioritere din tid, så din talentudvikling ikke går ud over din uddannelse. Deltagelse betyder ikke, at du skal framelde dig din nuværende klub eller hold – tværtimod!

Læs mere om SportsCollege

Læs mere om Music Academy