Music Academy

NGG Music Academy er et tilbud til dig, der brænder for musikken og ønsker at videreudvikle dine musikalske evner samtidig med, at du tager en god ungdomsuddannelse.

På MusicAcademy er der ugentlig undervisning i stemmetræning, sang, kor og sammenspil. Dertil kommer SDS-træning , tilbud om musikteori, workshops, clinics, ekskursioner og optræden til koncerter m.m. For at fremme det kunstneriske miljø, indgår Music Academy tæt samarbejde med danselinjen på NGG SportsCollege.

Der er to linjer på NGG Music Academy:

• Vokallinjen
  • Instrumentallinjen

Vokallinjen

For at blive optaget på vokallinjen skal du have en stor interesse for musik og du skal kunne synge rent. På vokallinjen fokuserer vi på stemmetræning og udvikling af stemmen. Du kommer til at synge i kor med solistroller, både inden for rytmiske og klassiske genrer, og ofte akkompagneret af bands og orkestre.

Udover den praktiske musik, vil du lære musikteori og lære om forskellige kunstnere, deres musik og overvære live-koncerter. Du skal være indstillet på ikke kun at bruge tid på at dygtiggøre dig, men også på de mange fællesarrangementer, der er mellem linjerne bla. koncerter og rejser.

Instrumentallinjen

På instrumentallinjen bliver du optaget, hvis du mestrer et instrument og har en stor interesse for at dygtiggøre dig.  På instrumentallinjen fokuserer vi især på sammenspil. Det er både i rytmiske bands og klassiske orkestre. Vi udfordrer dig både på dit instrument og på andre, f. eks ved at have rotationsspil. Du og dine kammerater skal i samarbejde med underviserne vælge de numre, I ønsker at spille, og vi kommer godt omkring forskellige genrer, årtier og kunstnere.

Udover den praktiske musik, vil du lære musikteori og lære om lydteknik, forskellige kunstnere, deres musik og overvære live-koncerter.  Du skal være indstillet på ikke kun at bruge tid på at dygtiggøre dig, men også på de mange fællesarrangementer, der er mellem linjerne heriblandt koncerter og rejser.