Fitness, Strength & Adventure

For dig der gerne vil bruge styrketræning til at forbedre din krops fysiske tilstand, enten direkte målrettet en sportsgren, allround core an body fitness eller med henblik på ekstreme sportsoplevelser.

For at målrette dine ambitioner, skal du vælge dig ind på et af de tre spor. Træningen vil bestå af fælles aktiviteter for alle tre spor samt aktiviteter direkte målrettet netop dit valgte spor.

Fitness-delen er målrettet dig som ønsker en målstyret all-round body and core træning. Du vil blive udfordret fysisk af en personlig træner og i et velfungerende træningsmiljø. Du vil følge et personligt dynamisk træningsprogram, som laves i forhold til dine ambitioner. Du vil blive trænet i selv at kunne lave et træningsprogram og forholde dig selvreflekterende til dit eget niveau.

Strength-delen er målrettet dig som ønsker funktionel styrketræning målrettet en speciel sportsgren fx ishockey, basketball, ketsjersport, svømning, ridning mv. I samarbejde med vores trænere og i dialog med din egen træner i klubben, udarbejder vi et personligt træningsprogram, der sikrer din udvikling efter de ambitioner du har valgt at sætte.

Adventure-delen er for dig, der gerne vil prøve kræfter med aktiviteter der inddrager naturens udfordrende omgivelser. Du vil prøve mountainbike, orienteringsløb, kajak, militaryrun, klatring og flere aktiviteter med fokus på samarbejde. Gennem de ugentlige træningspas vil vi sørge for, at du udvikler et såvel fysisk som mentalt overskud, så du kan samarbejde og tage de rette beslutninger, når pulsen er høj. Vi sigter på at gøre dig klar til at gennemføre et Adventurerace, som er en distance med poster.

Træningsformer som du vil støde på vil blandt andet være inspireret fra crossfit, GVT, Tabata, vægtløftning samt generel teknisk træning.

I foråret planlægger vi et 24h - Adventurerace i samarbejde med de omkringliggende kommuner. Her vil deltagerne blive udfordret indenfor deres fysiske og mentale evner samt evnen til at samarbejde.

I tilknytningen til sportscollege har vi vores fysioterapeut, som udover at tage sig af den skadesforebyggende og restituerende behandling samtidig foretager screeninger af udøvernes muskulære symmetri og performanceergonomi.

I slutningen af vinteren arrangerer vi hvert år en træningstur til Sydeuropa for hele SportsCollege. Udover en masse styrkebaserede træningsseancer og udfordrende tests vil turen også indeholde aktiviteter på tværs af alle linjerne.

Kontakt og yderligere informationer

Hvis du har lyst til at høre mere så kontakt os endelig på 45 57 23 21 / 21 17 19 96 eller på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..

Skolepenge - se mere her

Opstartspakke (træningstøj, introtur mm.)

• 1. år 1.500 kr - efterfølgende år 1.000 kr.

Månedlig betaling (august - maj)

• 1. år 600 / 2. år 400 / 3. år 200 - efterfølgende år gratis

Der vil endvidere være tilbud om en adventurepakke til 2.000 kr. som dækker ekskursioner mm.

HALL OF FAME
2015/16 Simon M. Andersen