Ski

Kombinér din uddannelse med din passion for skisport

Lige meget hvilken tilgang du har til skisporten, så er NGG et interessant valg for dine kommende uddannelsesår i gymnasiet, hf og 10. klasse.

Vil du træne dine skifærdigheder eller uddanne dig som skiinstruktør, så er skilinjen helt rigtig for dig.

Træningen på skilinjen er bygget op om 3-4 uger på ski om året, hvor du udover skiundervisning får mulighed for at tage en skiinstruktøruddannelse BSI og PSI, som er højt anerkendt på skisportssteder i hele verden. Med en sådan uddannelse har du derfor gode muligheder for at forfølge en karriere som skiinstruktør efter din gymnasietid. Læs mere om uddannelsen her: Den danske skiskole.

På skiturene er det udviklingen af dine egne skifærdigheder der er i fokus. Det er vores professionelle skiinstruktører samt uddanner Rasmus Næblerød fra den danske skiskole, der står for din personlige udvikling på ski sammen med dig. Der vil være undervisning  pisten, i funparken og i porte. Som en del af BSI og PSI uddannelsen vil vi også arbejde med dine evner til at håndtere en undervisningssituation.

Imellem skiturene vil du få trænet din fysiske kapacitet og blive undervist i centrale teoretiske elementer, som du kan bruge, når du står på skibakken.

Træning af din fysiske kapacitet sker bl.a. ved:

• Styrketræning i vores gode styrketræningsfaciliteter

• Mountainbike - som forbedrer din balance og koordination

• Barmarkstræning - som er offroadløb, bakkeløb i terræn, dette udfordrer din styrke, koordination og balance

• Crossfit - funktionel træning med kroppen som redskab

• Balancetræning

Teoretisk undervisning bl.a. i forbindelse med BSI 1 og 2:

• Kostlære og træningsfysiologi

• Basal udstyrslære

• Skiterminologi

• Mening og mål for udvikling af skiløb

Du kan se mere om tilmelding og priser for deltagelse på skilinjen i menuen til venstre.

Skolepenge - se mere her

Opstartspakke (træningstøj, skitøj, introtur og events)

• 1. år 5.500 kr - efterfølgende år 2.000 kr

Ski-instruktør:

Månedlig betaling (august - maj)

• 1. år 800 / 2. år 600 / 3. år 400

3 obligatoriske skiture/år á ca kr. 4.500 incl. 1.g skituren til Norge

1 valgfri skitur (uge 42)  á ca kr. 6.000

BSI 1 - 3.000 kr - BSI 2 - 3.000 kr

Eliteskiløber:

Rejseudgifter afgøres af Danmarks Skiforbund

Adgang til træning og faciliteter:

Månedlig betaling (august - maj)

• 1. år 800 / 2. år 600 / 3. år 400

Har du lyst til at høre mere om økonomi eller linjen, så kontakt os endelig på 45 57 23 21 / 21 17 19 96 eller skriv til os på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.