Naturvidenskabelige studieretninger

Science: Matematik A – Fysik B – Kemi B

BioLab: Biologi A – Kemi B

BioTech: Matematik A – Bioteknologi A – Fysik B

Science, BioLab og BioTech. Kan du li’ eksperimenter i laboratoriet, databehandling og præsentation af resultater? Kan du li’ at følge med i den nyeste viden inden for forståelsen af vort liv, den verden vi lever i og den teknologi, der omgiver os? Så skal du vælge en naturvidenskabelig studieretning.

Har du hørt om LifeStraw, rumrejser, multiresistens og lasere? Er du nysgerrig og kan li’ at spørge hvorfor eller hvordan, så er der mulighed for bedre at forstå grundlaget for den levende verden omkring dig, vigtige processer, strukturer og interaktioner omkring dig, spændende opdagelser og udviklingsmuligheder.

På en naturvidenskabelig studieretning vil du bl.a. kunne komme til at arbejde med medicin, dyr og mennesker, hvordan den raske og den syge krop fungerer, forplantning, bæredygtig fødevareproduktion, resistens, energiforsyning, miljø, sundhed og livsstil, universet og solsystemet, elektricitet, radioaktivitet, lys, lyd og atomernes verden.

Du lærer at tilrettelægge og gennemføre eksperimentelt arbejde, så du får sammenhæng mellem teori og praksis. Du arbejder med innovative løsningsforslag til dagligdags og globale problemstillinger og kan dermed følge med i den nyeste viden om vort liv og livsvilkår.

Du kommer på ture ud af huset til f.eks. KU, DTU, Forskerparken, Novozymes og Haldor Topsøe. I 2.g kommer du på en fantastisk studierejse med naturvidenskabeligt fokus.

Er du fremtidens forsker, læge, bioteknolog, fysioterapeut, sygeplejerske, ingeniør, entreprenør, datalog, gymnasielærer eller astronaut?