Rektors blog

En af denne årstids sange er ”Kom maj du søde milde”. For mig har maj altid haft en special plads i hjertet. Det hang sikkert sammen med at jeg fylder år netop den 4. maj. Men efterhånden som man bliver ældre er maj ikke helt så mild længere. Den kan føles lidt hård som tiden går.

Herre i eget hus

12. august 2016

Så kom vi til skoleåret 2016/17. Jeg håber I alle har haft en dejlig sommerferie, hvor I har nydt hinandens og solens selskab, selvom den, på disse breddegrader har været en lidt for sjælden gæst.

Digital dannelse på NGG

19. april 2016

Sikken et drama vi har set udspille sig den sidste måneds tid. Det har ikke været muligt at åbne en avis eller tænde for hverken radio eller tv uden at blive vidne til den ene ubehagelige historie efter den anden. Om unge menneskers opførsel på nettet. Om hvad der sker, når unge mennesker trykker på ”send” knappen uden at have tænkt sig om først.

Rektors blog

4. marts 2016

Så er foråret på vej – og det er søgetallene til Danmarks ungdomsuddannelser også. Jeg er netop returneret fra ledelsestræf i Nyborg, hvor alle ledere fra de danske gymnasier var samlet. Landets rektorer og pædagogiske ledere talte nervøst om søgetallene til deres uddannelser. Nogle havde fået meget mere end de kunne rumme og skulle nu til at finde plads på gangene – og andre måtte nervøst konstatere, at de skulle håbe på, at få elever fra naboskolerne – eller dennes naboskole for at holde produktiviteten. Her på NGG, viser de tal vi har fået indtil videre at vi, ganske som vi plejer, starter næste år med tre 10.klasser, tre 1.g klasser og en 1. HF klasse. Lad mig slå fast, at vi har god dokumentation for, at vores elever er meget glade for at gå på NGG. Det er jo heldigvis også sådan, at vores unge og deres forældre, ikke kun ønsker tre gode og sjove år. Man ønsker også et resultat og faglige kompetencer man kan bruge videre i livet.