Rektors blog

Mere IT eller ikke mere IT i undervisningen – det er spørgsmålet.

Det er uomtvisteligt, at brugen af de efterhånden mange IT-værktøjer, der er en del af vores hverdag, selvfølgelig skal indgå i en moderne undervisning på NGG. Men det handler ikke om, hvor meget de bruges; men hvordan de anvendes. Det er ikke et spørgsmål om kvantitet, men om kvalitet. Vort arbejde med at implementere de digitale værktøjer er efter et stort forarbejde i lærerkollegiet nu udmøntet i en overordnet plan for hvordan og hvornår, de digitale kompetencer indgår på de enkelte klassetrin. Her udnytter vi den fordel, at vi på NGG repræsenterer en samlet pakke fra det 5-årige børnehavebarn til den 20-årige 3.g´er.Vi kan på NGG skabe en rød tråd i de digitale kompetencer gennem hele skoleforløbet.

En af denne årstids sange er ”Kom maj du søde milde”. For mig har maj altid haft en special plads i hjertet. Det hang sikkert sammen med at jeg fylder år netop den 4. maj. Men efterhånden som man bliver ældre er maj ikke helt så mild længere. Den kan føles lidt hård som tiden går.

Herre i eget hus

12. august 2016

Så kom vi til skoleåret 2016/17. Jeg håber I alle har haft en dejlig sommerferie, hvor I har nydt hinandens og solens selskab, selvom den, på disse breddegrader har været en lidt for sjælden gæst.

Digital dannelse på NGG

19. april 2016

Sikken et drama vi har set udspille sig den sidste måneds tid. Det har ikke været muligt at åbne en avis eller tænde for hverken radio eller tv uden at blive vidne til den ene ubehagelige historie efter den anden. Om unge menneskers opførsel på nettet. Om hvad der sker, når unge mennesker trykker på ”send” knappen uden at have tænkt sig om først.