Velkommen til 0. klasse på NGG

En helt særlig begyndelse

At starte i 0. klasse er begyndelsen på et langt og begivenhedsrigt skoleliv, der vil forme dit barn på mange måder. Ikke kun skal de over de næste mange år tilegne sig en masse faglige færdigheder, men de skal også formes som mennesker; det vi her på NGG kalder dannelse.

Rejsen starter allerede i 0. klasse og det er her, at vi er med til, at lægge et meget vigtigt og livslangt fundament, i samarbejde med jer forældre. Derfor har vi fokus på et tæt forældresamarbejde, hvor den enkelte elev´s udvikling og trivsel er i fokus. Herudover er NGG kendt for sine mange traditioner, som vores elever oplever og deltager i igennem alle skoleårerne. De involverer også forældre, lærere og selv gamle elever, som ofte kommer tilbage til skolen med egne børn og deltager. Vores traditioner skaber minder og det syntes vi er vigtigt og dannende. Om det er den store forårskoncert, julebasaren eller Pink Shirt day, så oplever NGG´s elever den værdi en tradition skaber for den enkelte og fællesskabet, de er en del af.

Når man er den mindste...

...så kan en hver skole godt føles stor og lidt uoverskuelig. NGG er Danmarks største private skole og det giver mange muligheder. Dog er det vigtigt, at de mindste føler sig helt trygge på skolen. Derfor har vi skabt en lille gård- og haveoase til dem, så de kan lege og udvikle sig i fred og ro de første par år. Vi tror på stabilitet, struktur og masser af omsorg, for det giver børnene ro til at udvikle sig i den fart den enkelte har brug for.

Hvorfor skal du overveje NGG til dit barn?

I området her findes der heldigvis flere gode skoler, at vælge imellem. Så hvorfor overveje en privatskole og hvad kan NGG, som andre ikke kan?

Vi spørger ofte vores forældre, hvorfor de valgte NGG til deres barn og svarerne har været enstemig: De ønsker ikke kun et solidt fagligt fundament til deres barn; en skole med ro, struktur og dygtige lærere. De ønsker også den ekstra dimension, som gør NGG til noget særligt: De ønsker, at der skabes minder, der er med til at danne deres barn. Minder som vi ved, har været med til at forme de mange tusinde elever, der har gået på NGG´s gange gennem årerne. Vores traditioner er kun vores og fås ikke andre steder. De gør, at vores elever vokser op i et særligt fællesskab og med et menneskeligt fundament, som beror på vilje, viden og værdier. NGG´s tre nøgleord.

Vi modtager mange elever fra andre skoler i skoleårene fra 5. klasse. Forældrene ønsker et højere niveau af faglighed og de ønsker mere stabilitet. Det er NGG kendt for og det vil vi fortsat værne om. Derfor syntes vi, at du skal overveje vores 0. klasse og give dit barn nogle rigtig gode forudsætninger fra starten af deres skoleliv.

Her på hjemmesiden kan du læse meget mere om vores 0. klasse. Vi anbefaler også, at du og din familie deltager i orienteringsaftenen den 22. september 2022 fra kl. 17-18:30. Herudover er I altid velkomne til at booke en rundvisning eller en samtale med skolens ledelse.