Nyheder og årbog

Årbog og julebrev

NGG er en helhedsskole og den eneste af sin art i Danmark med både børn og unge i alderen 3-20 år samt danske og international afdeling. Vi arbejder hver dag på at danne bro mellem de forskellige afdelinger for at kunne udnytte de fordele der naturligt er forbundet med helhedsskolen.

Hvert år udgiver vi to større digitale nyhedsbreve til vores elever, forældre og samarbejdspartnere om året der er gået for alle vores afdelinger ligesom vi reflekterer over vigtige og aktuelle emner indenfor skoleverden og på NGG.

Her kan I læse Årbogen og Julebrevet fra 2023. Næste udgivelse er til juni, hvor Årbogen 23/24 udkommer.

Årbog 22/23: klik her

Julebrev 2023: klik her.

Nyt fra NGG

Nedenfor kan I få et lille indblik i udvalgte og aktuelle aktiviteter i vores skolekalender. Måske det vækker minde? 😊

Nyt fra byggegrunden
Det går hurtigt på nabogrunden, hvor vores fine nye bæredygtige skolebygning er ved at blive bygget. I februar og marts bliver der gravet ud til selve bygningen og støbt fundament. I april rejses betonelementer. Vi besøger tit byggepladsen med kage til personalet og de er søde til at forklare elever i alle aldre hvad de er i gang med.
Årsprøver og eksaminer
Der er muligvis ikke de varmeste minder, som vækkes i jer, men vi nærmer os perioden for årsprøver og eksaminer. Allerede fra 7.klasse trænes alle NGGere i hvad det vil sige at gå til eksamen. Det er både mundtlige og skriftlige prøver og det er en rigtig god øvelse op til afgangseksamen i 9.klasse.
Forårskoncert
Den 10 og 11.april afholder vi traditionen tro Forårskoncert og der bliver øvet på livet løs i ugerne op til. Alle er velkomne.