NGG’s Miniforskole Ællingen

Den trygge overgang til skolen

Velkommen til Ællingen

Mange børn på NGG starter i vores miniforskole Ællingen et år før skolestart. Børn fra Ællingen får nemlig en tryg og nem skolestart med stærke forudsætninger. De kender både deres kammerater, deres lærere og deres SFO. De ved også hvad der forventes af dem i 0.klasse og de kender hverdagen på NGG.

I Ællingen fokuserer vi på trivsel, læring gennem leg, den trygge overgang til skolen og en masse nærvær og ro. Den opskrift har vi succes med, for vi har 100% tilfredshed blandt vores forældre i Ællingen. Den tilfredshed vil vi fortsat arbejde hårdt på at fortjene og derfor har vi også et nært samarbejde med alle forældre, så vi hele tiden sikrer det enkelte barns trivsel og udvikling.

Hilsen personalet i Ællingen

"Vi ved at glade børn lærer bedst. At et godt værested er et godt lærested. Derfor er vores største fokus i Ællingen den gode ven. Personalet har altid øje for og på børnenes sociale samspil. Børn i trivsel udvikler sig, er nysgerrige og har mod på livet – og dem samler vi på." - Afdelingsleder Maria
Hverdagen i Ællingen
Mød Ællingens leder Maria og vores dejlige ællingebørn

Læring gennem leg

Hver dag møder børn i Ællingen op til en hverdag med faste rutiner og struktur. Ugen er skemalagt med bla. svømning, engelsk, tal, gymnastik, ture og bogstaver. Vi arbejder desuden med faste temaer på månedsbasis. Her stiller vi børns nysgerrighed gennem den legende indlæring.
Legende udforskning og fordybelse
Sprog og udtryksformer
Det praktiske og musiske
Bevægelse og motorik
Sociale Færdigheder
Samvær og samarbejde

Vi er meget glade for at være en del af Ællingen. Det er et meget hyggeligt og roligt sted. Det kommer dels fra den struktureret hverdag og dels det meget dygtige personale, som udviser høje faglige kompetencer og masser af empati. I Ællingen er der fokus på det individuel barn og man kan tydelig mærke at børn har det trygt og sjovt.

Molly McGee