Velkommen til grundskolen på NGG. Hos os er der tid, opmærksomhed og plads til den enkelte elev, så alle kan nå toppen af deres potentiale. NGG er stedet, hvor du får høj faglighed, stærkt fællesskab og varige venskaber.
SENESTE FRA FACEBOOK
🔜Til dig, der skal i Gymnasiet eller HF efter sommerferien - her kan du læse uddrag af dimissionstalen holdt af student og elevrådsformand Emma fra 3.v på NGG. Emma beskriver, hvad du som elev på NGG kan opleve:

"Kære medstudenter, familier, bekendte og ansatte på NGG. I dag er en stor dag. En dag mange af os har set frem til i meget lang tid. Fordi efter henholdsvis 2 og 3 år med slid og slæb er vi endelig færdige. I dag siger vi farvel og tak til NGG. For nogen har NGG været en kort passage mellem grundskolen og voksenlivet, men for andre har NGG fyldt meget mere. Flere af os siger nemlig ikke kun farvel til et gymnasium, men til en skole som har fulgt os, siden vi var små.

I dag er en dag hvor ordet ”tak” fylder rigtigt meget. Først og fremmest skal alle os studenter kigge rundt og sige tak til hinanden. Det er nemlig os, der har været med til at gøre gymnasietiden til den oplevelse, det har været.

Jeg er ret sikker på, at hvis vi alle skulle blive enige om ét ord, som beskriver tiden på NGG bedst, så er det ordet ”FÆLLESSKAB”. Her er fællesskabet nemlig som ingen andre steder. Jeg startede selv på NGG i 8. klasse og var allerede ret sikker på, at jeg gerne ville forsætte i gymnasiet. Alligevel blev jeg lidt i tvivl, da tiden kom, hvor jeg skulle træffe beslutningen, og flere af mine venner søgte væk fra NGG til fordel for større gymnasier.

I min søgen på en beslutning faldt jeg over en video på NGG's hjemmeside. I denne video fortæller en masse elever, hvorfor de synes, at NGG er Danmarks bedste gymnasium. I videoen er der én dreng, der siger noget, som beskriver fælleskabet på NGG helt perfekt. Han siger nemlig, at fællesskabet på NGG bedst kan sammenlignes med en efterskole, hvor alle elever kender hinanden og er meget tætte. Og det vil jeg give ham helt ret i. På vores gymnasium har man ALDRIG været et nummer i mængden. Der har altid været plads til den individuelle elev.

Så kære medstudenter: Tusind tak for at have været med til at danne rammerne om 2 og 3 helt fantastiske år, som vi med garanti aldrig glemmer.

Vi skal også kigge lidt mere indad og huske at takke os selv. For nogen har gymnasiet nemlig været en større personlig kamp end for andre. I dag kan vi ånde lettet op og klappe os selv på skulderen. Fordi i dag er vi ikke bare drenge eller piger med stress, depressioner, angst eller andet. Det handler ikke længere om dumme karakter og eksaminer, der ikke gik, som man havde ønsket det. I dag handler ikke om de karakterer, vi fik, men om de karakterer vi er, og i dag er vi studenter, der har kæmpet for at komme til at stå her.

Og sidst, men bestemt ikke mindst, skal vi huske at sige en kæmpe tak til hele NGG. Tak til vores lærere, som hver dag har kæmpet en brav kamp for at få lov til at undervise os. Jeg ved, at nogle dage har været hårdere end andre, og at vi ikke altid har været lige søde, så derfor forstår jeg også godt, at mange af jer ånder lettet op i dag! Men I gjorde det. Foran jer sidder en flok unge mennesker, som kan takke jer for, at de fik huerne på.

Men kære lærere, I har lært os meget mere end kun pensum. I har både lært os at stå på egne ben… og på ski! I har lært os, at man lærer bedst, når man laver fejl, hvilket vi især kunne se på vores skitur til Norge. Det må ikke have været nemt at være lærer for vores årgang, men I har sgu gjort det meget godt, selv på tidspunkter, hvor I måske mest af alt havde lyst til at give op. Jeg kunne forstille mig, at ét af de tidspunkterne var, da vi i 2.g skulle på studietur til New York. Her møder vi trætte og spændte op i lufthavnen en morgen for at finde ud af, at vores fly er blevet aflyst. Jeg ved ikke med jer, men jeg ville ikke have lyst til at stå i Københavns Lufthavn kl. 6 om morgenen og have ansvaret for 30 rejselystne, skuffede og trætte teenagere. Men på en eller anden måde fandt I ud af det, som I altid gør, og 3 timer senere sad vi alle sammen i et fly på vej til USA.

Og til vores rektor Claus: Tak for dig. Tak for, at du altid lytter til vores idéer, og tak for, at du sørger for, at en så fantastisk skole som NGG kan eksistere.

Det NGG har lært os er der aldrig nogen, som kan tage fra os. Den læring skal vi tage med os på vores videre færden i denne store verden og bruge til at skabe vores fremtid. Det lyder ret voldsomt, især når man stadig har champagne i blodet og sommerferie i hovedet. Så lige nu lader vi fremtiden og alle forventningerne ligge i et par måneder. Og i stedet skal vi ud og fejre huerne på fuld tid og nyde, at hele verden ligger for vores fødder. Til sidst: NGG, Tak for læringen. Tak for minderne. Tak for venskaberne."

Vi på NGG takker Emma og årgang 2019 for alle de fantastiske oplevelser, minder og pæne ord 💙❤️
Så fik vi sendt alle på ferie, og smilene er derfor store 😁 Tilbage er der derfor kun at ønske jer allesammen en RIGTIG GOD SOMMER ☀️
Så kom dagen også, hvor de ældste elever kunne tage hul på sommerferien. For de største elever betød dette også dimission og uddeling af afgangsbeviser 👏🏻 Stort tillykke og tak for 10 gode år! Nu venter en ny, vigtig tid i jeres uddannelsesliv 😉
GOD SOMMERFERIE 😎

Har vi vækket din interesse?

Indskoling
Mellemtrin
Udskoling
Indskoling
Mellemtrin
Udskoling

Tak for din henvendelse

Du vil blive ringet op snarest.

Noget gik galt. Prøv venligst igen.