Spirende talenter

Indskolingen
Velkommen til indskolingen på NGG. Hos os er der tid, opmærksomhed og plads til den enkelte elev, så alle kan nå toppen af deres potentiale. NGG er stedet, hvor du får høj faglighed, stærkt fællesskab og varige venskaber.

Starten på et langt kapitel

Skolestart er begyndelsen på et helt nyt liv. Det er overvældende, men også spændende. For nysgerrigheden og den medfødte lyst til at lære er stor.

På NGG er årene i indskolingen derfor tilrettelagt, så den naturlige motivation til at lære bliver stimuleret yderligere; både kreativt, fagligt og motorisk. Vi har samlet et fantastisk team af kompetente, kærlige og stabile lærere, som alle har stor erfaring i lige netop den aldersgruppe af børn, som skal begynde på deres skoleliv.

Det skal være trygt, spændende og sjovt at gå i skole.

Indskolingen 0. klasse – 3. klasse

Børn er forskellige. Nogle børn udvikler sig meget hurtigt, mens det for andre kan tage lidt længere tid. Vi ser hvert barn som et selvstændigt individ, og der er derfor tid, opmærksomhed og god
plads til den enkelte. Det er nemlig vores opgave at hjælpe alle de små spirende talenter til at vokse. Og i præcis det tempo, der passer til det enkelte barns færdigheder og udvikling.

Som privatskole har NGG friere rammer end andre skoler. Og vi tager børnenes sociale og faglige udvikling alvorligt lige fra starten. Vi har derfor allerede fra 0. klasse skemalagt undervisning,
så børnene lærer at have lektier for, skabe arbejdsro og at turde stå frem for andre. For det er i indskolingen, vi skaber fundamentet for mange års skolegang.

Vi mener også, det er vigtigt, at eleverne bliver bedømt for deres arbejdsindsats. Derfor starter vi med at give karakterer efter 7-trinsskalaen allerede fra slutningen af 1. klasse, mens eleverne i 0.-1. klasse får udtalelser. Det sker tre gange årligt.

Det er både dedikerede pædagoger og lærere fra NGG's grundskole, der gennem leg og læring ruster børnene til et meningsfuldt skoleliv og livsduelighed generelt. Sammen med forældrene ønsker vi at tage ansvaret for at bringe de små hoveder trygt og godt gennem indskolingen, så de er motiverede og klar til mange års skolegang.

En tryg begyndelse

Når børn starter i skole, er lysten og motivationen til at lære meget stor og forventningerne til skolelivet lige så store. Og de skal indfries, ligesom den naturlige motivation yderligere skal stimuleres.
Når børn oplever, at de lærer noget, begynder skolelivet at give mening for dem, og så er de allerede rigtig godt på vej.

Vi har derfor allerede fra 0. klasse skemalagt undervisning i fagene: Dansk, matematik, natur & teknik, engelsk, musik, billedkunst, idræt og svømning. I alle fag arbejder vi med at styrke elevernes
koncentrationsevne, motivation og nysgerrighed.

Vi holder også løbende øje med vores elevers faglige udvikling. For at kunne løfte eleverne bedst muligt tester vi hvert år vores elevers læse- og stavefærdigheder i 0.-6. klasse.

Vil du mærke NGG-ånden, så oplev os i denne video om skolen
NGG - en skole for livet