Rejser

Rejser med SportsCollege

Sol og varme i Tyrkiet

Hvert år tager SportsCollege til dejlige Tyrkiet, for at prøve livet som professionelle sportsatleter. I fantastiske omgivelser får eleverne på tværs af sportsgrenene en masse oplevelser under varme himmelstrøg og fællesskab. Det er nemlig lige så vigtigt, at turen bliver sjov og hyggelig.

Turen byder på 2-3 daglige træningspas - masser af sund mad og drikke - massager og spa-adgang på vores skønne hotel, som kun huser professionelle atleter. Vi dyrker også minigolf og tennis og tager på rafting og hiking sammen.

Turen er meget populær og altid en stor succes, der giver både sammenhold og masser af energi til alle i de kolde vintermåneder.

Skiture til Østrig, Norge og Sverige...

Skiturene går på disciplineret og udfordrende træning samt sjove aftener med film, hvor det stærke og gode sammenhold på skilinjen især bliver skabt.

Træningen foregår både opdelt i mindre hold og med hele holdet samlet, hvilket er med til at skabe variation i undervisningen. Vores træner, Rasmus Næblerød, er utrolig dygtig og inspirerende, og NGG kunne ikke have fundet et mere perfekt match.

Skiturene går til alt fra Norges fjelde til Alpernes varme i de senere uger på skisæsonen - igen er der massere af variation i terræn og undervisning, hvilket er med til at udvikle eleverne som erfarne skiløbere.

På pisten er det fokus på skiteknik og brugen af skiteori samtidig med, at man prøver øvelser på egen krop. Efter træningen, som typisk foregår fra morgenstunden til en 12-13 stykker om eftermiddagen, står det på selvtræning, hvor vi elever ligger og træner dagens undervisning sammen - dog uden træner. Det er også rigtig vigtigt at få øvet en masse, hvilket man ofte bedre gør ved at prøve tingene en masse gange.

Alt i alt er skilinjen et trygt og stærkt fællesskab, hvor man udover at få en international skiinstruktøruddannelse, går fra NGG med et helt særligt sammenhold med de andre skielever, som man ikke kunne have fået uden skilinjens ture og træninger.