Ny elev

Når dit barn skal starte i enten 1, 2 eller 3. klasse her på NGG, er meget nyt for både forældre og barn. På denne side kan du få nogle gode råd og information om det at være ny elev i indskolingen på NGG. På hjemmesiden kan du også finde andre generelle informationer, som gør den nye hverdag på skolen meget lettere.

Når man er ny elev på NGG..

..bliver man altid taget imod med åbne arme. Både af ens lærere og klassekammeraterne. Det er nemlig vigtigt for os, at alle nye elever føler sig velkomne her på skolen.

Vi sørger altid for, at den nye elev får to "velkomst-buddies", som i den første tid sørger for, at den nye elev har det godt og bliver introduceret til alle de nye ting på skolen.

Som ny familie på NGG får man også en tæt dialog med klasselæreren i den første tid og en tilbagemelding på den nye elev´s trivsel i klassen.

Gode råd til skolestarten som ny elev

Om dit barn starter i 1.- eller 2.klasse, er skolestart på en ny skole en ressourcekrævende tid, hvor barnets trygge og vante omgivelser erstattes af en masse nye indtryk, krav og klassekammerater – og det kan være en stor omvæltning. Vi har samlet et par gode råd til dig som forælder:
Få en god hverdagsrytme med fastesengetider og gode morgenritualer
Forklar dagenes nye rytme med skemaer og tider til dit barn
Sørg for ro i kalenderen den første tid og kun korte legeaftaler
Giv plads og tid til at dit barn vænner sig til alt det nye
Fortæl om din egen første tid i skolen
Dan netværk med de andre forældre fra starten af