Få indflydelse på NGG

Bliv en del af et elevudvalg

Er du vild med at diskutere?

Kræver du medindflydelse på din hverdag og verden?

Er du sådan én, der får tingene gjort?

Så passer du perfekt ind i én af NGG´s elevudvalg. Her elsker vi nemlig at diskutere og vi elsker, at se vores forslag blive til noget og ikke mindst; gøre en forskel.

Nedenfor kan du læse om vores tre udvalg:

Elevrådet

Det overordnede elev-organ på NGG er elevrådet og vil du gerne være med til at diskutere og "gøre noget ved sagen", så skal du melde dig ind i elevrådet.

I elevrådet sidder der både elever fra 10. klasserne, Year 11, STX og HF.

Gymnasiets elevråd udpeger et medlem til skolens bestyrelse. Det er det eneste bestyrelsesmedlem, der ikke er forældrevalgt.

Her er et par eksempler på elevrådsudvalg: Operation Dagsværk udvalg, gallafestudvalg, fællestimeudvalg mv.

Festudvalget

Er du kreativ og glad for fester? (O:= Så skal du melde dig ind i NGG´s festudvalg.

NGG´s festudvalg er med til at arrangere alle gymnasiets fester, lige fra galla til introfester og den større oktoberfest. Udvalget har meget frie rammer til at planlægge alt fra tema til servering og musik.

"Det vigtigste er, at vi kan skabe god stemning og nogle gange kan vi planlægge med et større fest-setup og andre gange er en loungefest i haverne med bål det der hitter" mener festudvalgets Oliver fra 2.Y.

Klimaudvalget

Er du passioneret omkring vores miljø og vil du gerne være med til at gøre en forskel? Så er det Klimaudvalget, du skal melde dig ind i. Det er nemlig her, at eleverne på NGG´s gymnasium kan gøre en forskel og særligt i vores lokale miljø. Klimaudvalget er nemlig med til at definere de aktiviteter som resten af gymnasiet skal deltage aktivt i, for at gøre en forskel for miljøet. Det kan eks. den store skraldedag, hvor alle indsamler affald fra nærområdet og de store skrald-vindere kåres.