Talentudvikling på NGG

Talentudvikling og programmer

Alle elever skal udvikles til at nå netop deres fulde potentiale. Derfor tilbyder NGG specielle faglige tilbud til de ekstra ambitiøse og talentfulde elever.

Vores gymnasium er et sted for alle, også dig der kan og vil endnu mere. Derfor er der mange tilbud som kan udfordre nuværende og kommende talenter med særlige interesser for sprog, naturvidenskab eller andre af gymnasiets spændende fag. Dette kan være en god start på et liv som universitetsstuderende i Danmark eller udlandet.

NGG deltager også i ”Akademiet for Talentfulde Unge” som du kan indstilles til, hvis du er blandt de fagligt stærke. Følger du modulerne i alle tre gymnasieår får du et velfortjent diplom udstedt af Undervisningsministeriet.

Har du en forsker eller opfinder gemt i dig, kan du deltage sammen med andre af landets gymnasieelever i ”Projekt Forskerspirer” eller ”Unge Forskere”, hvor NGG elever har vundet mange flotte priser. Vi er også medlem af ScienceTalenternes Gymnasienetværk, der giver dig mulighed for at deltage i mange spændende foredrag og projekter.

Vi ønsker at give tilbud til dig, der er talentfuld og som vil yde en indsats for at blive endnu dygtigere!

De kreative talenter...

...gjorde en flot tv-debut i december, hvor NGG blev forvandlet til et TV-studie med masser af kameraudstyr, lys, skilte og pynt, da TV2 gæstede skolen ifm. deres YouTube jule-kanal: Universet Direkte 🎞🪐

Vi havde et stort elev-publikum og så lavede Clara og Emily fra 3.G eksperimenter live - med super sjove og selvlysende ting.... 🧠💡

De havde selv designet forsøgene med Marianne, som bl.a. står for vores talentprogrammer her på NGG.

Den helt særlige....

....er vores egen Kasper Kirkegaard, som i dette skoleår fik den flotte finaleplacering ved Unge Forskerspirer med emnet ”Computational thinking”. Kasper høstede bl.a. stor ros for sin evne til
at tænke i innovative løsninger og skabe netværk. ”Kasper er på alle måder fremtidens pioner, en éner og et godt menneske” lød beskrivelsen fra mentor Marianne Johansson.

Sådan!!