Du er altid velkommen her

Orienteringsaftener og besøgsdage

Orienteringsaftener på NGGs gymnasium

Alle orienteringsmøder er afholdt, men du er altid velkommen til at ringe, skrive eller besøge os.

Besøgsdage

Kom og mærk stemningen på NGG og få et indblik i undervisningen. Overvejer du at søge om optagelse i gymnasiet på STX eller HF er du meget velkommen til at komme på besøg på NGG.

I løbet af dagen vil du komme til at følge undervisning samt få mulighed for at tale med elever og personale - vi glæder os til at se dig!

Hvis du ønsker en individuel samtale med studievejleder eller ledelse er du også meget velkommen til at kontakte os på 45 57 23 21 / NGG@ngg.dk

Hvad er vigtigt at overveje, når du skal vælge dit kommende gymnasium

Vi er alle forskellige og derfor kan det også være, at dine venner fokuserer på nogle ting i deres valg af gymnasium og du fokuserer på andre.

Hvor skal vennerne hen? Har jeg brug for en frisk start? Hvad er det faglige niveau? Hvordan er der socialt på gymnasiet? Kan jeg let komme frem og tilbage?

Ja - der er mange overvejelser og det er ikke altid en let beslutning. Vores bedste råd til dig, som står og skal vælge et gymnasium er, at du prioriterer en besøgsdag og at du prioriterer orienteringsaftenen. Det er nemlig de to dage, hvor du får mødt en masse mennesker fra det pågældende gymnasium og så får du en masse information samlet. Mange gange skal beslutninger også føles rigtige i maven og ikke kun i hovedet og det kan face-to-face møder meget bedre end brochurer og hjemmesider alene.

Så vi håber, at vi ser dig til en besøgsdag her på skolen....du er altid velkommen!

"Det gav mig rigtig meget, at bruge en dag på gymnasiet. Jeg fulgte en klasse og to elever sørgede for, at jeg blev vist rundt og kunne stille spørgsmål. Det var en fed dag."

Marcus 9. klasse