Sådan ansøger du....

Ansøgning og optagelse

Generel optagelse

NGG er ikke omfattet af fordelingskriterierne, da vi er en privatskole. Det betyder, at vi kan optage alle de uddannelsesparate elever, vi har plads til.

Her på vores hjemmeside kan du læse meget mere om transportmulighederne til og fra NGG. Både i form af busser, togforbindelser samt skolebussen. NGG har generelt elever fra store dele af Nordsjælland samt områderne omkring Holte og Nærum. Det har vi bl.a. fordi transportmulighederne til og fra NGG er så gode.

I Danmark er der frit gymnasievalg. Det betyder at du kan søge ind på lige netop det gymnasium, som passer dig bedst.

Det eneste du skal gøre er at søge elektronisk via: www.optagelse.dk eller kontakte os pr. telefon.

Såfremt du søger NGG som første prioritet senest 1. marts og opfylder optagelseskriterierne, garanterer vi optagelse på NGG.

For at blive optaget på STX kræves det, at man erklæres uddannelsesparat af sin skole/UU.

Læs mere om optagelsesprøver på NGG for elever der ikke er erklæret uddannelsesparate her.

Link til fordelingskriterier for offentlige gymnasier kan findes her.

Du kan læse mere om reglerne for optagelse til ungdomsuddannelserne her: bekendtgørelse om optagelse i de gymnasiale uddannelser.

Du er altid velkommen til at kontakte os.

Telefon: +45 45572321
E-mail: ngg@ngg.dk

Vi glæder os til at byde dig velkommen!

Optagelse efter 1. marts 2024

Det er muligt at blive optaget i løbet af året, hvis vi har plads. Er du i tvivl om dit uddannelsessted, så er det oplagt at skifte uddannelse og skifte skole efter grundforløbet i 1.G. pr 1. november 2024.

Du kan kontakte NGG, hvis du er interesseret i at blive optaget i 10. klasse, STX eller HF på NGG. Så tager vi en samtale om, hvordan det kan ske og om der er behov for ekstra hjælp.

Skolepenge

Her kan du læse mere om, hvad det koster at gå på NGG.