Vi elsker en god fest....

Gymnasiefester og arrangementer

Der sker altid noget på NGG. Arrangementer, fester og traditioner gør dine gymnasieår hos os helt uforglemmelige.

At studere på NGG er meget mere end undervisning. Vi elsker gode fester, caféaftener, biografture, koncerter og andre sociale arrangementer. Hvert år i marts afholdes en fælles gallafest for gymnasiet, HF og 10. klasse. Det er en fantastisk hyggelig fest med både middag, underholdning og Les Lanciers, som vi lover dig, at du nok skal lære.

I begyndelsen af skoleåret inviteres alle til NGGs store idrætsdag med blandt andet foldbold og volley. Mesterskabet er for alle, også de der ikke er aktive fodboldspillere. Til finalerne om eftermiddagen er der café, hygge og god stemning bag målene.

På NGG har vi både åbne fester, hvor du kan invitere venner med, og lukkede fester kun for NGGs elever. Det er eleverne selv som arrangerer de mange fester og caféer, der ofte har sjove temaer og kreative indslag.

Vigtige sportskampe bliver selvfølgelig også prioriteret højt. Her samles de, der vil, foran storskærmen med spænding, flag og kampråb.

Efter de sidste eksamener i 3.g eller 2.hf, fejres vores nyudklækkede studenter med huepåsættelse og festlig dimission og vogntur.

Galla 2023 - Tak for en fantastisk Galla for hele gymnasiet: STX - HF - 10. klasse og Year 11.

Der skal også hygges i dagligdagen her....

...for man kan jo ikke leve højt på årets fester, syntes vi. Derfor sørger vi ofte for, at mindre begivenheder også fejres, som her hvor Kemi B og Biologi B-holdene holdte tidlig weekend, og inviterede bl.a. ledelsen forbi for at smage på deres hjemmebryggede øl☀️🥳 Super hyggeligt, lille arrangement samt velsmagende øl!🌟

Din studenterdimission bliver ikke mere speciel end her på NGG

Spørger man en gammel NGG´er, står deres studenterdimission nok højest på listen over minder fra NGG. For her på vores gymnasium gør vi det ikke som alle andre steder. Her tager vi os tiden til at gøre studenterfejringen helt speciel for den enkelte.

I mange, mange år har vi haft en helt særlig ceremoni, når vi skal fejre vores studenter.

Flag-allén: Alle nybagte studenter bliver nemlig, hver og én, ledt gennem en flag-allé bestående af skolens yngste elever, når de har færdiggjort deres sidste eksamen og skal have deres hue. De hyldes med NGG´s særlige slagsang og den kan høres, når 100 børn synger den for studenten. Huen påsættes gerne af rektor og så skal der tages billeder med familien.

Dimissionen: Det er altid meget højtideligt, når NGG afholder sin årlige studenterdimission for alle STX og HF-studenterne. En lang parade af smukke, unge studenter med rektor og fanebæreren møder op i vores store hal, som er pyntet af alle deres lærere og fyldt op af forældre, lærere og venner.

Har man gået på NGG siden 0. klasse eller har man fået et 12-tal i sin sidste eksamen, så venter der en særlig tradition. Man kaldes nemlig ind af rektor og hyldes af hele salen med NGG slagsang og klapsalver. Det er noget, der kan mærkes af alle.

Turen rundt om stenen: Det er ikke rigtig en studenterfest uden at alle elever tager hinanden i hånden rundt om vores NGG-sten og rektor frigiver røde og blå balloner svarende til det antal studenter, som bliver færdige det år. Huerne kastet i vejret og så er alle klar til at komme ud og køre.

Studenterkørsel: Men forældre nyder et glas bobler, gør alle studenter sig nu klar til deres vogne. Pyntet af årgangen under dem. Selvfølgelig skal 12-tallerne løbe efter vognene....(O:=