En skole for livet

Livet på NGG

På NGG holder vi fast i de traditioner, der udgør fundamentet for vores skole. Meget har forandret sig med tiden, men vores holdninger og værdier er de samme. Som privatskole har vi friere rammer end andre skoler, og det betyder, at vi kan hæve det faglige niveau, som altid har spillet en central rolle på NGG. Samtidig med at vi har tid og overskud til at betragte hver enkelt elev som et selvstændigt individ.

Siden 1983 har vi på NGG sat vores præg på den danske uddannelsesverden. Vi har nemlig et stort ansvar for at udvinde det råstof, som Danmark lever af, og det er et ansvar, vi tager alvorligt. Det er både vores opgave og mål at sikre, at hver enkelt elev når toppen af sit potentiale – akademisk og menneskeligt. Så vi er stolte af, at vi har skabt årgang efter årgang af uddannelsesparate og livsduelige unge mennesker. Men NGG er også en skole med holdninger, og vi kan ikke nødvendigvis være noget for alle. Vi lægger ikke skjul på, at vi gør, hvad vi kan for at forberede vores elever til en gymnasial uddannelse og senere til en videregående uddannelse. For på NGG ser vi ikke grundskolen som en færdig uddannelse, men derimod som forberedelsen på en ny.
Selvom vi i dag er blandt Danmarks største privatskoler med ca. 1350 elever og 150 ansatte, fordelt på tre afdelinger, er man på NGG aldrig kun et nummer. Så selvom fagligheden og forberedelsen til videre uddannelse er helt centralt på NGG – skal der stadig være plads, rum og tid til drømme, udvikling og venner for livet.
Ligesom vi tager os af hinanden og passer på hinanden. For skolen skal være et godt værested for at være et godt lærested.

Med andre ord er NGG faktisk et fantastisk sted at være. Hos os handler det om både at lære og lege, om at blive udfordret og vokse som menneske i takt med at verden bliver større.
På NGG har vi stolte traditioner og flotte resultater, og vi brænder for det, vi laver. Derfor vi vil fortsætte med at sætte nye standarder, skabe flere resultater og udvikle os sammen med jer - forældre og elever - lærere og medarbejdere.