NGGs skønne lærere

Mød et par af vores lærere

Her på NGG Gym samler vi på skønne lærere og heldigvis har vi masser af dem. Spørger man eleverne på gymnasiet er det også i den grad lærerne, som gør en forskel for dem. For her på NGG er vi en stor familie, hvor vi interesserer os for hinanden og vi ser hinanden - hver dag!

Du kan være sikker på, at din lærer spørger dig på gangen, om fodboldkampen gik godt i weekenden eller om du er ok, hvis det er sådan en mandag (O:= Her på NGG Gym er du nemlig ikke én ud af mange - du er ikke et nummer.

Det betyder også, at fagligheden kan være i top, for den gode relation er vigtig for at du kan blive rigtig god til det faglige. Faktisk ligger NGG Gym helt i toppen, når vi taler karaktergennemsnit og det kan vi bl.a. takke vores passionerede og dedikerede lærere for.....

Mød Jim "Jimbassadøren" Bjerregaard

Jim har vi haft glæde af på NGG i 3 gode år, og han underviser til daglig i filosofi, dansk, retorik og oldtidskundskab.

Jim er glad for at være på NGG, fordi det han brænder for, bliver anerkendt af alle omkring ham. Derudover, føler han, at der er plads til hans personlighed og begejstring!

“En god dag er, når jeg hilser på og taler med så mange som muligt – helst med meget humor og alligevel med dybe samtaler om mennesket, samfundet og dannelse:-)” siger Jim.

Fun-fact: Jim skriver i sin fritid digte og sange, som bliver udgivet på bog og som musik i hans eget band

Mød Karina Kølle

Karina, bedre kendt som Kølle, har undervist på NGG i 18 år.

Noget af det hun sætter mest pris på ved NGG, er, at hun kender alle elever, hvilket giver et specielt sammenhold og en hyggelig stemning på kryds og tværs! “Det er fantastisk hver dag at arbejde sammen med engagerede og nysgerrige unge mennesker, som ”sapere audent”.

“En god dag er, når jeg sammen med mine elever fordyber mig i og nørder litteratur, kunst, grammatik, sproghistorie osv. At opleve når eleverne selv kan se, hvordan antik græsk og romersk kultur er afgørende for at forstå nyere europæisk kunst, kultur, litteratur og vores samtid – det er en fed dag ”på kontoret””

Fun-Fact: “Jeg var for mange år siden på en lærerstudietur med græsknørderne fra lærerværelset, og vi besøgte det smukke Delfi. Her løb jeg om kap med matematiklærer Lars Ulrich på det antikke stadion. I bedste olympiske ånd fulgtes vi (næsten) ind over målstregen, for det gælder jo bare om at være med, ik’?”

Mød Marianne Johansson - vores naturvidenskabelige wizard

Marianne har NGG har haft glæde i rigtig, rigtig mange år - som hun selv siger; "faktisk så længe, at jeg nu er gået hen og blevet gråhåret".

For hende er glæden ved NGG de seje og interessante elever og kolleger, som altid formår at køre god og inspirerende ping-pong på alle niveauer, og at er der højt til loftet.

Hun fortæller selv følgende om en god dag på NGG: "Dialog med både elever og kolleger om stort og småt - om både det faglige og det personlige. Gensidig interesse og respekt. Fedt når planen for dagens undervisning bare falder i hak og eleverne går med et "tak for i dag" og "hvor var det bare spændende". Sjovt at lave eksperimenter i laboratoriet og tage i felten - men også at finde på nye projekter".

Fun-fact om Marianne: Hendes favoritorganisme er svampe, fordi de er super seje og kan alt. Som man kan se på billedet, har hun faktisk gemt en bolle, hvor der lever svampe på, i biologilokalet i 10 år!

....og så kan vi bryste os af, at Marianne har fået tildelt Novo Nordisk Prisen som årets naturvidenskabelige lærer....sådan!