Bliv en del af et gymnasiemiljø

Velkommen til et unikt gymnasiemiljø

NGG har sin egen gymnasieafdeling, hvor vi har samlet alle de elever, der læser STX, HF, 10. klasse og Year 11 på vores internationale afdeling. Derfor vil du i 10. klasse være en del af et ungdomsmiljø med en masse jævnaldrende kammerater.

NGG er kendt som et gymnasium, hvor du ikke er et nummer - én blandt mange. Her hos os kender vi hinanden og vi interesserer os for hinanden. Det  giver en "efterskole-stemning" hører vi tit og det er også tydeligt på gangene i hverdagen. Din lærere kan godt lige spørge, hvordan det gik med kampen i weekenden og dine kammerater har helt sikkert også styr på, hvordan du har det. For her kender vi alle hinanden og vi ser os selv som en stor familie.

Et hav af arrangementer

At studere på NGG er meget mere end undervisning. Vi elsker gode fester, caféaftener, biografture, koncerter og andre sociale arrangementer. Hvert år i marts afholdes en fælles gallafest for gymnasiet, HF og 10. klasse. Det er en fantastisk hyggelig fest med både middag, underholdning og Les Lanciers, som vi lover dig, at du nok skal lære. I begyndelsen af skoleåret inviteres alle til NGG’s store idrætsdag med blandt andet foldbold og volley, og i januar afholdes NGG’s gymnasiemesterskab i indefodbold. Mesterskabet er for alle, også de der ikke er aktive fodboldspillere. Til finalerne om eftermiddagen er der café, hygge og god stemning bag målene.

Eleverne har indflydelse

NGG er et selvejende gymnasium, hvor elevernes idéer hurtigt bliver til handling. Derfor har vi også et meget aktivt og indflydelsesrigt elevråd, der er med til at gøre din tid i gymnasiet endnu bedre. Alle har mulighed for at være med i elevrådet, hvis man bliver valgt ind af sin klasse. Elevrådet har en tæt relation til lærere og ledelse, og derfor går der ikke lagt til fra en god idé opstår, til at den er ført ud i livet. Vi er et privat gymnasium, og det betyder også, at vi selv bestemmer, hvordan vi vil bruge vores ressourcer. Derfor kan også du være med til at udvikle gymnasiet i den retning, du ønsker.