NGG LifeScience

5-årigt gymnasieforløb LifeScience

INFORMATIONS-MØDE

Tirsdag den 7. maj kl. 17-18 åbner vi dørerne op for et informationsmøde om vores to gymnasielinjer LifeScience og SocialScience.

Kom og mød elever, lærere og ledelse og få en snak om jeres ønsker og behov.

Vi glæder os til at møde jer.

Har du lyst til at begynde gymnasiet allerede i 8. klasse?

Brænder du for naturvidenskab?

Er du ambitiøs og ønsker det højest mulige gymnasiegennemsnit?

.....så kan NGGs 5-årige naturvidenskabelige gymnasielinje: LifeScience-klassen være lige noget for dig

Fordi NGG er en privat gymnasieskole, har vi som de eneste i området, muligheden for at skræddersy et helt unikt og spændende naturfagligt- og matematisk undervisningsforløb for elever i 8.årgang til og med 3.g. Altså over en 5-årig periode.

Med NGG LifeScience-klassen har vi særlig fokus på de naturvidenskabelige fag: Biologi, kemi og fysik samt matematik. Vi har mulighed for at flytte dig ekstraordinært i de fag, fordi vi allerede fra 8. klassetrin arbejder gymnasialt med fagene, arbejdsformer og metoder. Herudover fortsætter du ind i gymnasiet med din LifeScience-klasse, hvor I nu har et unikt forspring og dermed kan arbejde meget mere koncentreret fra starten.

I løbet af de to sidste år i udskolingen: 8 og 9. klassetrin vil denne klasse blive undervist af bl.a. skolens gymnasielektorer i disse tre naturvidenskabelige fag ligesom der vil blive arrangeret projekter og ture med fokus på naturvidenskabelige- og matematiske emner. Klassen fortsætter ind på NGG gymnasiets naturvidenskabelig studieretning efter endt afgangseksamen på 9. klassetrin med unikke forudsætninger for at gennemføre den naturvidenskabelige studieretning og afsluttende studentereksamen fra NGG - som i forvejen kan bryste sig af området højeste studentereksamens-gennemsnit.

På denne hjemmeside kan du læse meget mere om LifeScience klassen; uddannelsens opbygning, lærere, mål og meget mere.

Hør mere om vores nye LifeScience-klasse
Fra 8. klasse - 3.G

Så kort sagt - hvad er det du får med LifeScience:

- Undervisning i gymnasiepensum fra 8. klasse i disse udvalgte fag: Biologi, fysik, kemi og matematik

- Undervisning af bl.a. lektorer og gymnasie-mentorer

- Et unikt klassemiljø med andre, som deler dine interesser

- Sjove og spændende projekter, eksperimenter og ture i hverdagens undervisning

- Færdigheder, der forbereder dig på at arbejde med forskning og udvikling

- Deltagelse i talentprogrammer og mulighed for at blive mentor i vores Videnskabsklub

- Samarbejde med forskningsvirksomheder og universiteter