0. klasse

Orienteringsaften Miniforskolen Ællingen & 0. klasse

Torsdag den 23. september 2021 Kl. 17-18:30 i Aulaen

Ønsker du en tryg overgang til 0.klasse og ønsker du en skole for livet?

Kom til en hyggelig og informativ aften på NGG og hør mere om vores Miniforskole Ællingen, Mini-SFO og 0.klasse.

Du kommer blandt andet til at møde forældre på NGG, børnehaveklasselederne samt lærere i fagene matematik, svømning og musik, der kan fortælle meget mere om hvem vi er, hvad vi står for og hvordan dit barns hverdag vil forløbe på NGG.

Vi glæder os til en hyggelig og spændende aften.

Læs mere om Mini-forskolen Ællingen: https://ngg.dk/grundskole/forskole

Læs mere om SFO-en Svanereden: https://ngg.dk/grundskole/sfo/tilmelding-og-priser

Læs mere om 0. klasse herunder:

Et spirende talent

Skolestart er begyndelsen på et helt nyt liv. En ny hverdag, nye omgivelser og nye venner. Det er overvældende, men også spændende for de små. For nysgerrigheden og den medfødte lyst til at lære er stor. På NGG er 0. klasse derfor tilrettelagt, så den naturlige motivation til at lære bliver stimuleret yderligere – og ikke mindst overlever mødet med skolen.

Børn er forskellige. Nogle børn udvikler sig meget hurtigt, mens det for andre kan tage lidt længere tid. Vi ser hvert barn som et selvstændigt individ, og der er derfor tid, opmærksomhed og god plads til den enkelte. Det er nemlig vores opgave at hjælpe alle de små spirende talenter til at vokse. Præcis som det altid har været ånden på NGG.

Som privatskole har NGG friere rammer end andre skoler, og vi tager børnenes sociale og faglige udvikling alvorligt lige fra starten. For os er grundskolen ikke en færdig uddannelse, men derimod en forberedelse til videre uddannelse.

Vi har derfor allerede fra 0. klasse skemalagt undervisning i følgende fag:

• Dansk
  • Matematik
  • Natur & teknik
  • Engelsk
  • Musik
  • Billedkunst
  • Idræt
  • Svømning

Så det er både dedikerede pædagoger og lærere fra NGGs grundskole, der gennem leg og læring ruster børnene til et meningsfuldt skoleliv og livsduelighed generelt.

Sammen med forældrene ønsker vi at tage ansvaret for at bringe de små hoveder trygt og godt gennem 0. klasse, så de er motiverede og klar til mange års skolegang. For det er NGGs mål at løfte alle elever til toppen af deres potentiale. Sådan er traditionen, og den holder vi fast i.