NGG´s skolefritidsordning Svanereden

SFO Svanereden

Det dejlige pusterum efter skole

NGGs skolefritidsordning, Svanereden, er med til at skabe en større og bedre sammenhæng i elevernes hverdag, fordi de kan blive på skolen, når undervisningen er slut. De behøver ikke skulle videre til en anden institution for at blive passet.

De lærer hinanden at kende på en anden måde end i selve skolen og får mulighed for at knytte nye venskaber på tværs af klasserne.

Både internationale børn og danske bruger deres eftermiddage på enten sport eller de kreative tilbud. Bålhygge med pølse& brød eller varm kakao tiltrækker alle og det samme gør den eftertragtede kaningård, hvor børnene kan lege med kaninerne og endda tage et ”kaninkørekort”.

Året har også budt på særlige traditioner såsom Lego-turneringen, Halloween og de hyggelige overnatninger, som mange børn ser frem til hvert år.

Hvert år tager Svanereden på koloni og hygger i naturen i et par dage.

”Vores største fokus er trivslen og den gode stemning. Her skal være rart og sjovt at være. Vi samler faktisk på glade børn. I Svanereden er der blik på alle, så børnene mærker tryghed. Det er vigtigt at alle føler sig inkluderede og set. Den frie leg er vigtig, da det er her de gode relationer dannes på kryds og tværs af alder.  Vi tilbyder aktiviteter som spænder bredt - så alle får lyst til at deltage”

Maria, leder af Svanereden

Svaneredens personale

...er både engagerede, kærlige og kreative. De sørger hver dag for både at lytte og se børnene i øjenhøjde. De sætter plastre på og trøster, når det er nødvendigt. De spiller fodbold i gården, bager kager i køkkenet, syr og strikker i krea-rummet og hamrer og skærer i værkstedet.

Daglig leder

Maria Fernandez Cardoner
mfc@ngg.dk

Souschef

Anja Malesa

Indmeldelse og priser

I Svanereden har vi differentieret betaling. Det betyder, at prisen afhænger af, hvor meget børnene skal være i Svanereden.

Derfor er det vigtigt, at forældrene overholder de pasningstidspunkter, som de har meddelt Svanereden.

Ændring i betaling pga. ændrede pasningstider skal varsles skriftligt og med en måneds varsel til den første.

SFO - Svanereden
Op til seks timer ugentligt 11 mdr. kr. 730
Over seks timer ugentligt 11 mdr. kr. 1.040

I skoleferierne kan der opkræves et mindre ekstrabeløb af dem, der deltager i arrangementer uden for ’huset’, idet vi gerne vil arrangere noget specielt for disse børn.

Indmeldelse

Alle børn som går på NGG optages i Svanereden ved ansøgning.

Indmeldelse sker ved henvendelse på skolens kontor eller i Svanereden.

Udmeldelse

Udmeldelse sker automatisk, når barnet skal i 4. klasse. Udmeldelse på andre tidspunkter skal ske skriftligt med en måneds varsel til den første til NGG@ngg.dk

Åbningstid

Mandag-fredag kl. 07.30- 17.00

Vi holder lukket: Uge 7, Påsken: de tre dage før Skærtorsdag, fredagen efter Kr. Himmelfart, Grundlovsdag, Uge 29 + 30 samt mellem jul og nytår.

Enhver ændring i børnenes pasningstider skal ske fra en voksen til en af de voksne i Svanereden. Mundtlig besked fra barnet selv godtages ikke. Vi beder om et opkald ifm. sygdom, fridage eller andet. Hvis børnene har faste tider de skal gå på, for at kunne nå bus, fritidsaktiviteter mv, skal dette altid meddeles til en voksen i Svanereden.

Fravær kan ligeledes meddeles via Tabulex, og skulle der være nogen tvivl angående vores meddelelsesregler, er I altid velkomne til at kontakte os.

Vi elsker et godt bål
...og der skal naturligvis hjemmelavede popcorn, pølser eller varm kakao til...
Krearummet....
..er altid fyldt og der laves mange gaver til familien her
Vi lærer engelsk
I Svanereden leger dansktalende børn sammen med engelsktalende og det er god læring for alle.
Udendørs leg
Vi er altid udendørs, så meget som vejret tillader det....
Julehygge
Man får både varmen og hyggen her på legepladsen